Dietrich Bonhoeffer (1906.-1945.), bio je njemački luteranski teolog čiji život i misli imaju sve veći utjecaj na kršćansku Crkvu otkako su ga nacisti pogubili. Bonhoeffer je rođen 4. veljače 1906. u Breslauu u Njemačkoj. Nakon škole upisao se kao student na Sveučilištu u Berlinu, gradu u kojemu je obitelj živjela i na čijem se sveučilištu okupilo mnoštvo briljantnih mislilaca.
Od 1930. do 1931. studirao je u New Yorku, na Union Theological Seminary, i redovito je pohađao službe u Abesinskoj baptističkoj crkvi. I ovdje ga je sve više privlačio ekumenizam.
Godine 1933. Adolf Hitler, vođa nacističke stranke, postao je kancelar, a potom i diktator Njemačke. Bonhoeffer je nacizam vidio kao idolopokloničku protureligiju i opasnost za kršćanstvo. Postao je aktivni sudionik spora koji je izbio u njemačkoj luteranskoj crkvi pod državnom kontrolom između onih koji su simpatizirali nacizam i onih koji su osjećali da nova politika ugrožava cjelovitost crkve.
Kad je Hitler imenovao vlastitog biskupa i proglasio da pastori židovskog podrijetla više ne mogu služiti u crkvi, Bonhoeffer i drugi napustili su crkvu u znak protesta. Osnovali su Ispovijedajuću crkvu koja je ubrzo postala središte njemačkog protestantskog otpora nacističkom režimu. Bonhoeffer je bio vodeći glasnogovornik nove crkve. Godine 1935. imenovan je da organizira i vodi podzemno sjemenište za Ispovijedajuću crkvu na Baltičkom moru u Finkenwaldu u regiji Pomeranije. Gestapo ga je zatvorio u listopadu 1937.
Nakon početka Drugog svjetskog rata Bonhoeffer se pridružio političkom otporu Hitleru. Za Bonhoeffera, pravo sljedbeništvo je zahtijevalo politički otpor protiv ove zločinačke države. Bio je sve više upleten u rad skupina koje su se zalagale za svrgavanje vlade. Bonhoefferu je pravo sljedbeništvo sada zahtijevalo politički otpor protiv ove zločinačke države.
U ožujku 1943. Bonhoeffer je uhićen i zatvoren u Berlinu. U srpnju 1944. pokušan je atentat na Hitlera. Stotine političkih zatvorenika su nakon toga pogubljeni. Bonhoeffer je na kraju pogubljen vješanjem u nacističkom koncentracijskom logoru Flossenbürg 9. travnja 1945. samo nekoliko dana prije kraja rata.
Bonhoeffer je važan zbog svog čvrstog uvjerenja o potrebi reinterpretacije kršćanstva za moderni sekularni svijet. Skidanje “religije”, u smislu onostranosti i zaokupljenosti osobnim spasenjem, sugerirao je Bonhoeffer, zapravo će osloboditi kršćanstvo za njegovu autentičnu ovozemaljskost u skladu s njegovim židovskim korijenima. Dietrich Bonhoeffer smatrao je da religija nije apstrakcija, već način života. Njegovo je mišljenje bilo da se Božji čovjek mora brinuti za sva svoja bližnja ljudska bića i pružiti im podršku kad su u potrebi.
Bonhoeffer je poticao na suobličenje s oblikom Isusa kao sluge patnika u potpunom predanju sebe drugima. Napisao je da bi se crkva trebala odreći svojih naslijeđenih privilegija kako bi oslobodila kršćane da “sudjeluju u Božjim patnjama u svijetu” po uzoru na Isusa, “čovjeka za druge”.
(Preuzeto s www.pev.com.hr. Više možete pročitati na https://followingjesus.org/dietrich-bonhoeffer/)