CVJETNICA Lk 19,28-42


(Vukovar/Tordinci, 5. travnja 2020. promišljanje o Mesijanskom ulasku Gospodina Isusa u Jeruzalem)

Blagoslov Isusa Krista, Gospodina našega bio sa svima nama!

– Ove godine zbog koronavirusa bogoštovlja se ne provode na uobičajen način, valja nam poštovati sve mjere koje se poduzimaju radi sprečavanja širenja virusa i na taj način najbolje čuvamo sebe i druge. To je dužnost i obveza svih nas i prema sebi i prema drugima.
– Dragi prijatelji, braćo i sestre, čitanjem teksta navedenog Lk evanđelja, svjedoči nam se trijumfalni ulazak GI u Jeruzalem, u sva četiri Evanđelja navodi su ovog događaja (Mk 11,1-11 Mt 21,1-11 Lk 19,28-44 i Iv 12,12-19). u nizu nam otvaraju tjedan kojeg se naziva Velikim i Svetim tjednom!, jer je prožet najvećim događajima života Gospodina Isusa, to su muka, smrt i uskrsnuće Gospodina našega.

Iako smo u grešnom svijetu i vremenu, istina Svetog tjedna (kako je to isticao dr. Kuzmič) «podsjeća na pobjedonosno finale one kozmičke drame koja je otpočela u Betlehemu!», kada je Riječ tijelom postala i nastanila se među nama.

Biblijski utemeljeno kršćanstvo ispovijeda Božji spasonosni zahvat u ljudsku povijest, po jedinstvenoj osobi – Isusu Kristu, Sinu Božjemu! Po njemu je neprekinuta nit milosrđa i dobrote Božje, za sve nas – koja preko utjelovljenja vodi do križa i do praznog groba. Po ovim je događajima postavljen temelj (1Kor 3,11) ljudskoj slobodi i «nadi koja neće razočarati!»

+ Nakon Cezareje Filipove, GI je započeo pripravu za svoje trpljenje, smrt i uskrsnuće. U razdoblju između Cezareje Filipove i Getsemanije, Gospodin je više puta naglasio kako je usmjeren krajnjem cilju: Jeruzalemu, tamo će trpjeti, umrijeti i uskrsnuti. Odlučno je to činio, kako navodi ev. Lk 9,51; «Kad je došlo vrijeme da bude uzet, Isus odlučno krene u Jeruzalem…!» Od tog trenutka i nadalje Evanđelist u više navrata ponavlja taj odlučan hod GI prema Jeruzalemu (Lk 9,53; 13,22; 17,11; 19,28), i dalje je propovijedao Radosnu vijest i služio narodu pri svakom koraku, do trenutka kada ulazi u grad.

– Kad se Gospodin približio Jeruzalemu, izrekao je tužaljku nad gradom koji je propustio svoju sjajnu prigodu. Znajući da ljudi i njihove vođe očekuju političkog spasitelja i da će ga na kraju odbaciti, plakao je. Gospodin je plakao i ev. Luka navodi Njegovu tvrdnju: «Ti nisi priznao određeno vrijeme kad te Bog pohodi!» Grad je pohodio porukom spasenja, nisu niti razumjeli niti htjeli prihvatiti, tko je zapravo On, Isus iz Nazareta?!
Riječ plakao u izvorniku je više od prolijevanja suza. Upućuje na duboku žalost duše koja je u agoniji. Ovdje Gospodin svjedoči Očevo slomljeno srce nad čovječanstvom koje se ne želi okrenuti prema Njemu i prihvatiti Njegov dar spasenja. Valja nam razmišljati o Spasiteljevim suzama, dok i sami ne zaplačemo nad grijesima i jadima nas samih i ljudi naših gradova i sela, (netko je rekao).

– Gospodin je ozbiljnim riječima navijestio kako će rimski vojskovođa opkoliti grad i sve opustošiti a u Njegovom pohođenju nisu imali mjesta za Njega! Njihovi povici «Hozana», bili su više u političkom smislu, što je značilo «učini sada» oslobodi nas rimskog jarma! Gospod Isus, nije imao nikakvih političkih ambicija, nije došao kao vojskovođa na konju, već ispunjajući proroštvo Zaharije 9,9 – On jaše na mladunčetu magaričinu, svjedočio je tako svoj put sluge! Njegov put služenja je u ljubavi, navjestitelj je mira i došao je položiti svoj život za živote ljudi koje ljubi.
Nisu razumjeli proroštva: «Raduj se kćeri sionska, podvikuj kćeri jeruzalemska, evo kralj tvoj ide k tebi, pravedan je i spašava, krotak i jaše na mladunčetu magaričinu!»

– Nakon svečanog ulaska u grad, za nekoliko dana sve će se promijeniti, neće biti usklika Hozana, bilo je raspni Ga, raspni! Neće biti grana palmi i maslina, dogoditi će se teški križ na Njegova ramena! Neće biti «O kralju Izraela!, za nekoliko dana je bilo: «Pogodi tko te udario?» Prostirali su svoju odjeću, a za nekoliko dana će Ga okrunit trnovom krunom. Nisu prihvatili da je On Kralj slave i Knez mironosni, mesija – otkupitelji i spasitelj! Kako je moguće drugačije i shvatiti tajnu Kristovih suza!? – «O, kad bi ti u ovaj dan priznao što je za tvoj mir?

+ Promatranjem navedenog događaja i postavljenim pitanjem, promišljajmo i mi: Jesam li prepoznao, priznao i povjerovao – tko je za naš mir, za mir naših sugrađana, za mir moje obitelji, za moj mir!? Stoga dramatika dogáđanja Velikog tjedna, blizu je i nama samima. Iako smo usmjereni Gospodinu Isusu, po svim događajima tražimo sebe, promatramo stvarnost vlastite patnje! Zato je i nama mjerodavna tužaljka GI; «o, kad bi ti u ovaj dan priznao što je – zapravo, tko je za tvoj mir!?»

– Prostrimo pred njim svoje biće u poniznosti i jednostavnosti, kako bi nas On svojim prolaskom i dolaskom u naš život – naš Jeruzalem, oslobodio pritiska grijeha i mijenjao nas, činio nanovoređenima! Dopustimo da uđe On – kralj Slave i veličanstva!, jasno je pisano: „Gospodin liječi srca slomljena i povija rane njihove“ (Ps 147, 3) i još: „Duh Gospodnji na meni je…poslao me, da iscijelim srca slomljena“ (Iz 61, 1). On nas blagoslivlja darom života što istječe iz probodenog srca na Golgoti.
U Njemu i s njim možemo graditi nove odnose i prema Bogu Ocu i prema bližnjima. Hajdemo zahvaliti Gospodinu za Njegov nesebični dolazak među nas ljude, za ljubav kojom se nije ustezao niti muku niti smrt križa podnijeti, kliknimo radosno: Hosana! Blagoslovljen onaj koji dolazi u ime Gospodnje!

Amen!
Matej Lazar Kovačević, nadglednik/biskup

 

Možete pogledati promišlanje o mesijanskom ulasku Gospodina Isusa u Jeruzalem: